Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leon44
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 9
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2011 21:54 Temat postu: Witam Wszystkich Szanownych Klubowiczów |
|
|
Witam Szanownych właścicieli japońskich cudów techniki. Tydzień temu stałem się posiadaczem Accorda EX 1.6 88KM. Na chwilę obecną auto jest u Pana gaźnikowca. Mam nadzieję że to tylko kwestia regulacji i zamontowania uszczelki (jakiś zbrodniarz zastąpił ją silikonem). W sumie jak dobrze liczę to jestem jej 4 właścicielem. Mechanicznie wszystko, jak na ten wiek, zdaje się być OK. Blacharka do roboty kompletnej. W sumie to pytań na chwilę obecną nie mam, raczej chciałem się przywitać. _________________ Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r |
|
Powrót do góry |
|
 |
Reklama
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2011 21:54 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leon44
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 9
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tisen
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 19
|
Wysłany: Sro Cze 15, 2011 23:45 Temat postu: |
|
|
Witamy! Czy to nie jest przypadkiem ta z Allegro ostatnio? |
|
Powrót do góry |
|
 |
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Czw Cze 16, 2011 06:45 Temat postu: |
|
|
Witaj.
Miałem tylko jedną okazję do przejechania sie takim accordem (sedanem). Podobało mi się, fajny samochód.
Gaźnik jest taki sam, lub bardzo podobny jak w 1g. W razie czego pytaj. _________________ Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-) |
|
Powrót do góry |
|
 |
leon44
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 9
|
Wysłany: Czw Cze 16, 2011 09:58 Temat postu: |
|
|
tisen napisał: | Witamy! Czy to nie jest przypadkiem ta z Allegro ostatnio? |
Dokładnie ta . Gość od którego kupiłem miał ją bardzo krótko (posiadacz saaba krokodyla, i jeszcze jakiegoś wiekowego volvo). Było wielu chętnych, ale umówionych na kolejne dni, nawet przy mnie gość umawiał się że przyjedzie lawetą. Nie było co się zastanawiać, a suma za taki okaz symboliczna. Linka, i przez pół warszawy holowanko (tylko raz się zerwała) . Z tego co w papierach (mam oryginalną książkę serwisową niemiecką), to w aucie wszystko było robione na bieżąco. Ten ostatni gość zaszalał w Honda Plaza w Warszawie . Na Fv widzę olej Shell Helix Ultra Racing 10W60, plus filtr powietrza. A pod siedzeniem znalazłem klocki hamulcowe też zakupione przy okazji tegoż przeglądu. Nowy akumulator (01.06.2011). I dodatkowo komplet alusów Hondy z całkiem dobrymi oponkami. Więc jestem pełen optymizmu, i czekam na dzisiejsze popołudnie, i wieści od pana Gaźnikowca. Auto na chodzie to wiele kłopotów mniej z odwiedzaniem panów blacharzy i lakierników. Do zrobienia są progi, reperaturki tylnych nadkoli. I dodatkowo masa mniejszych i większych ognisk korozji. Tapicerka daje radę, jak i całe wnętrze.
Pozdrawiam _________________ Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r |
|
Powrót do góry |
|
 |
leon44
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 9
|
Wysłany: Nie Cze 19, 2011 13:12 Temat postu: |
|
|
I o to chodzi. Hania śmiga jak złoto. Pan gaźnikowiec godny polecenia. Jakby ktoś był w potrzebie, służę kontaktem. Pierwsze koty za ploty, i teraz już z górki  _________________ Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r |
|
Powrót do góry |
|
 |
leon44
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 9
|
Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:33 Temat postu: |
|
|
....a jednak nie. Czy ktoś z Was przerabiał problem z piątym biegiem? Po prostu nie chce wejść, wpada trójka. Dodam że reszta, łącznie z wstecznym, wchodzi ok. Sprzęgło bierze raczej na końcu. Pomocy... jakieś rady? Może ktoś się ze skrzynią zaznajomił bardzo, i zna jej słabe strony. _________________ Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r |
|
Powrót do góry |
|
 |
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Pon Cze 20, 2011 13:00 Temat postu: |
|
|
Za wiele nie pomogę, napiszę tylko, że to prawdopodobnie typowy problem z piątką. Zgrzyta, wypada, potem nie wchodzi wcale. Słyszałem już o takich przypadkach. Drugim problemem może być zgrzytająca trójka.
Jeśli jesteś pewien, że sprzęgło jest dobre to sprawdź jeszcze:
1. Olej w skrzyni (choć myślę, że uzupełnienie niewiele pomoże; pamiętaj, że leje się olej silnikowy).
2. Poduszki silnika i skrzyni (może się coś przesuwa jeśli poduszki są uszkodzone).
3. Drążki pomiędzy lewarkiem a skrzynią. Sprawdź luzy szarpiąc ręką. Jeśli są to trzeba je pokasować (nowe tulejki plastikowe z serwisu albo jakieś kombinacje z podkładkami).
Piaty bieg jest pod stalowym deklem na końcu skrzyni (od strony pasażera). Można się do niego dostać bez wyjmowania skrzyni. _________________ Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 09:22 Temat postu: |
|
|
Hej,
Piątka padała mi kilka razy w Accordzie jedynce - ale najpier się to objawiało wyciem (coś a'la tylny most w dużym Fiacie) a potem po prostu się ścinała do zera i objawiało się to tym, że mogłeś ją wprawdzie wrzucić, ale już tam nie było zębów na trybach, więc działała jak neutral... może jeszcze u Ciebie tak źle nie jest i to kwestia regulacji tak jak napisał HP'79 albo może coś się ułamało w wybierakach w skrzyni, choć o to bym tej marki nie posądzał raczej.
Sprzęgło masz hydrauliczne czy na linkę? W pierwszym przypadku regulujesz przy wysprzęgliku wysokość "brania" pedału, a w drugim jeśli bierze za wysoko, luzujesz nieco linkę.
pozdrawiam,
powodzenia! _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
mirek
Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 24 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2011 21:28 Temat postu: |
|
|
Cześć leon44.
Masz taką samą hondę jak my z żoną
Jeśli chodzi o gaźnik to ja jestem w trakcie czyszczenia. (na razie tylko wymontowałem i nie mam kiedy go wyczyścić - praca, rodzina).
Czasem na benzynie gaśnie na jałowych.
Przeczyszczę i zamontuję to zobaczymy czy mu się poprawi. _________________ honda accord II 1.6 hatchback 83r. |
|
Powrót do góry |
|
 |
leon44
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 9
|
Wysłany: Wto Sie 02, 2011 12:31 Temat postu: |
|
|
Olek napisał: | Hej,
Piątka padała mi kilka razy w Accordzie jedynce - ale najpier się to objawiało wyciem (coś a'la tylny most w dużym Fiacie) a potem po prostu się ścinała do zera i objawiało się to tym, że mogłeś ją wprawdzie wrzucić, ale już tam nie było zębów na trybach, więc działała jak neutral... może jeszcze u Ciebie tak źle nie jest i to kwestia regulacji tak jak napisał HP'79 albo może coś się ułamało w wybierakach w skrzyni, choć o to bym tej marki nie posądzał raczej.
Sprzęgło masz hydrauliczne czy na linkę? W pierwszym przypadku regulujesz przy wysprzęgliku wysokość "brania" pedału, a w drugim jeśli bierze za wysoko, luzujesz nieco linkę.
pozdrawiam,
powodzenia! |
Witam,
Troszkę mnie nie było, w końcu są wakacje. Mam zamiar zabrać się za tą 5. Wycia nie ma, tylko za każdym razem 3 wpada. Spróbuję na początek ze sprzęgłem, choć inne biegi wchodzą lux.
Pozdrawiam _________________ Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r |
|
Powrót do góry |
|
 |
leon44
Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 9
|
Wysłany: Wto Sie 02, 2011 12:47 Temat postu: |
|
|
mirek napisał: | Cześć leon44.
Masz taką samą hondę jak my z żoną
Jeśli chodzi o gaźnik to ja jestem w trakcie czyszczenia. (na razie tylko wymontowałem i nie mam kiedy go wyczyścić - praca, rodzina).
Czasem na benzynie gaśnie na jałowych.
Przeczyszczę i zamontuję to zobaczymy czy mu się poprawi. |
Witam,
Bardzo fajnie że jest ich jeszcze trochę na "chodzie". U mnie jak pisałem wcześniej gaźnikiem zajął się pan "Bogdan" i chodzi jak złoto. Czasem jak mnie fantazja poniesie to zostawiam wszystkich na światłach. U mnie w gaźniku wszystko było zrobione po łebkach i polepione silikonem. Nie trzymał obrotów i gasł. Niestety jeszcze daleka droga do ideału. Na jesieni może blacharka, a do tej pory drobne pracki (łożysko, uszczelnienie wlewu paliwa, lusterko prawe połamane, i chyba przegub się już kończy).
Pozdrawiam i powodzenia z gaźnikiem... _________________ Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r |
|
Powrót do góry |
|
 |
mirek
Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 24 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Sie 18, 2011 19:54 Temat postu: |
|
|
Odnośnie oleju do silnika.
Nie wiem czym zalana jest moja honda.
Jaki olej Proponujecie wlać (wiem że zalecany jest 10W40)
Słyszałem ze mineralny żle wpływa na japońskie silniki.
Proszę o rady
Pozdrawiam _________________ honda accord II 1.6 hatchback 83r. |
|
Powrót do góry |
|
 |
soltys
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 10:19 Temat postu: |
|
|
Olej mineralny ma niezbyt dobre właściwości smarujące ale jest obojętny dla uszczelek. Ja kupiłem minerał z wyższej póki i wydaje mi się że to jest najlepsze rozwiązanie. Oczywiście najlepiej zalać to co ma się w silniku jak się wie Półsyntetyk 10w40 jest pewnym kompromisem i też się sprawdzi. Ważne żeby nie zalać syntetyka 5w30/40/50 bo może zaszkodzić w dłuższej perspektywie mimo że właściwości smarne ma zdecydowanie najlepsze. _________________ HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r |
|
Powrót do góry |
|
 |
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 11:57 Temat postu: |
|
|
Jeździłem na mineralnym mobilu (15W40), na półsyntetyku, Lotosie, półsyntetyku opla, motulu 10w50. Nie zauważyłem żadnej różnicy. Pewnie dlatego, że nie robię na oleju więcej niż 2 do 3 tys. km:-)
A krzywki wałka rozrządu wycierają się tak samo jak się wycierały (3 i 4 cylinder). Jest kilka teorii na ten temat:
1. Olej. Nowe oleje mają obniżoną zawartość dodatków przeciwzużyciowych - ze względu na ochronę środowiska. Pewną wskazówką w tym zakresie jest wypowiedź właściciela Jackson Racing (guru w dziedzinie tuningu Hond; zaczynał od silników naszej generacji), który winą obarczał "nowoczesne" oleje mobil (w USA).
2. Nadmierny luz w ułożyskowaniu wałka rozrządu. Być może ma to wpływ na zbyt mocne kasowanie luzu zaworowego. To moja teoria - nie sprawdzona.
3. Wada konstrukcyjna - zbyt słabe smarowanie głowicy. To prawdopodobna przyczyna bo ten problem jest bardzo dobrze znany właścicielom motocykli marki Honda z interesującego nas okresu (silniki V4). Rozwiązaniem jest dodatkowa magistrala smarująca wypuszczona spod filtra oleju i skierowana do pokrywy zaworów. Tu zestaw:
http://www.honda-v4.com/sabmag/v4honda/oilmod-dd.html
Możliwe też, że każda z przyczyn jest w jakimś stopniu prawdziwa.
Uszczelniacze mam corteco - wymieniłem przy okazji remontu silnika 10 lat temu. Mogę wlać syntetyk i nic sie nie stanie. _________________ Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-) |
|
Powrót do góry |
|
 |
soltys
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob Sie 20, 2011 08:03 Temat postu: |
|
|
A i owszem. Co by nie zalać to przy naszych przebiegach przyspieszone zużycie nastąpi po 30 latach.
Ps. HP - od kiedy masz swoją Hondziawę i jak długo się z nią bawisz? _________________ HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r |
|
Powrót do góry |
|
 |
mirek
Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 24 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Sie 21, 2011 23:57 Temat postu: |
|
|
jeśli nie wypłucze uszczelek to
myślę że wleję półsyntetyk ( może castrol magnatec).
Skrzynie mam zalaną "czerwonym" i przypuszczam że dlatego cieknie z uszczelniacza przy wybieraku. _________________ honda accord II 1.6 hatchback 83r. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Reklama
Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 7379
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Reklama
|
Wysłany: Pon Mar 22, 2021 13:20 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|