Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna Classic Honda Owners Club
Forum fanów starych Hond
 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witam Wszystkich Szanownych Klubowiczów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Accord
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leon44



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 9

PostWysłany: Sro Cze 15, 2011 21:54    Temat postu: Witam Wszystkich Szanownych Klubowiczów Odpowiedz z cytatem

Witam Szanownych właścicieli japońskich cudów techniki. Tydzień temu stałem się posiadaczem Accorda EX 1.6 88KM. Na chwilę obecną auto jest u Pana gaźnikowca. Mam nadzieję że to tylko kwestia regulacji i zamontowania uszczelki (jakiś zbrodniarz zastąpił ją silikonem). W sumie jak dobrze liczę to jestem jej 4 właścicielem. Mechanicznie wszystko, jak na ten wiek, zdaje się być OK. Blacharka do roboty kompletnej. W sumie to pytań na chwilę obecną nie mam, raczej chciałem się przywitać.
_________________
Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Sro Cze 15, 2011 21:54    Temat postu:

Powrót do góry
leon44



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 9

PostWysłany: Sro Cze 15, 2011 22:06    Temat postu: Foty Odpowiedz z cytatem

A oto kilka fotek https://picasaweb.google.com/66leonpw/NowyFolder02?feat=directlink
_________________
Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
tisen



Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 19

PostWysłany: Sro Cze 15, 2011 23:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witamy! Czy to nie jest przypadkiem ta z Allegro ostatnio?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 06:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj.

Miałem tylko jedną okazję do przejechania sie takim accordem (sedanem). Podobało mi się, fajny samochód.

Gaźnik jest taki sam, lub bardzo podobny jak w 1g. W razie czego pytaj.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
leon44



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 9

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 09:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tisen napisał:
Witamy! Czy to nie jest przypadkiem ta z Allegro ostatnio?

Dokładnie ta Very Happy. Gość od którego kupiłem miał ją bardzo krótko (posiadacz saaba krokodyla, i jeszcze jakiegoś wiekowego volvo). Było wielu chętnych, ale umówionych na kolejne dni, nawet przy mnie gość umawiał się że przyjedzie lawetą. Nie było co się zastanawiać, a suma za taki okaz symboliczna. Linka, i przez pół warszawy holowanko (tylko raz się zerwała) Laughing. Z tego co w papierach (mam oryginalną książkę serwisową niemiecką), to w aucie wszystko było robione na bieżąco. Ten ostatni gość zaszalał w Honda Plaza w Warszawie Very Happy. Na Fv widzę olej Shell Helix Ultra Racing 10W60, plus filtr powietrza. A pod siedzeniem znalazłem klocki hamulcowe też zakupione przy okazji tegoż przeglądu. Nowy akumulator (01.06.2011). I dodatkowo komplet alusów Hondy z całkiem dobrymi oponkami. Więc jestem pełen optymizmu, i czekam na dzisiejsze popołudnie, i wieści od pana Gaźnikowca. Auto na chodzie to wiele kłopotów mniej z odwiedzaniem panów blacharzy i lakierników. Do zrobienia są progi, reperaturki tylnych nadkoli. I dodatkowo masa mniejszych i większych ognisk korozji. Tapicerka daje radę, jak i całe wnętrze.

Pozdrawiam
_________________
Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
leon44



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 9

PostWysłany: Nie Cze 19, 2011 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Very Happy Very Happy I o to chodzi. Hania śmiga jak złoto. Pan gaźnikowiec godny polecenia. Jakby ktoś był w potrzebie, służę kontaktem. Pierwsze koty za ploty, i teraz już z górki Laughing
_________________
Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
leon44



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 9

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

....a jednak nie. Czy ktoś z Was przerabiał problem z piątym biegiem? Po prostu nie chce wejść, wpada trójka. Dodam że reszta, łącznie z wstecznym, wchodzi ok. Sprzęgło bierze raczej na końcu. Pomocy... jakieś rady? Może ktoś się ze skrzynią zaznajomił bardzo, i zna jej słabe strony.
_________________
Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za wiele nie pomogę, napiszę tylko, że to prawdopodobnie typowy problem z piątką. Zgrzyta, wypada, potem nie wchodzi wcale. Słyszałem już o takich przypadkach. Drugim problemem może być zgrzytająca trójka.

Jeśli jesteś pewien, że sprzęgło jest dobre to sprawdź jeszcze:
1. Olej w skrzyni (choć myślę, że uzupełnienie niewiele pomoże; pamiętaj, że leje się olej silnikowy).
2. Poduszki silnika i skrzyni (może się coś przesuwa jeśli poduszki są uszkodzone).
3. Drążki pomiędzy lewarkiem a skrzynią. Sprawdź luzy szarpiąc ręką. Jeśli są to trzeba je pokasować (nowe tulejki plastikowe z serwisu albo jakieś kombinacje z podkładkami).

Piaty bieg jest pod stalowym deklem na końcu skrzyni (od strony pasażera). Można się do niego dostać bez wyjmowania skrzyni.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 290
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lip 14, 2011 09:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej,

Piątka padała mi kilka razy w Accordzie jedynce - ale najpier się to objawiało wyciem (coś a'la tylny most w dużym Fiacie) a potem po prostu się ścinała do zera i objawiało się to tym, że mogłeś ją wprawdzie wrzucić, ale już tam nie było zębów na trybach, więc działała jak neutral... może jeszcze u Ciebie tak źle nie jest i to kwestia regulacji tak jak napisał HP'79 albo może coś się ułamało w wybierakach w skrzyni, choć o to bym tej marki nie posądzał raczej.

Sprzęgło masz hydrauliczne czy na linkę? W pierwszym przypadku regulujesz przy wysprzęgliku wysokość "brania" pedału, a w drugim jeśli bierze za wysoko, luzujesz nieco linkę.

pozdrawiam,
powodzenia!
_________________
1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
mirek



Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Lip 18, 2011 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć leon44.
Masz taką samą hondę jak my z żoną
Jeśli chodzi o gaźnik to ja jestem w trakcie czyszczenia. (na razie tylko wymontowałem i nie mam kiedy go wyczyścić - praca, rodzina).
Czasem na benzynie gaśnie na jałowych.
Przeczyszczę i zamontuję to zobaczymy czy mu się poprawi.
_________________
honda accord II 1.6 hatchback 83r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
leon44



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 9

PostWysłany: Wto Sie 02, 2011 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olek napisał:
Hej,

Piątka padała mi kilka razy w Accordzie jedynce - ale najpier się to objawiało wyciem (coś a'la tylny most w dużym Fiacie) a potem po prostu się ścinała do zera i objawiało się to tym, że mogłeś ją wprawdzie wrzucić, ale już tam nie było zębów na trybach, więc działała jak neutral... może jeszcze u Ciebie tak źle nie jest i to kwestia regulacji tak jak napisał HP'79 albo może coś się ułamało w wybierakach w skrzyni, choć o to bym tej marki nie posądzał raczej.

Sprzęgło masz hydrauliczne czy na linkę? W pierwszym przypadku regulujesz przy wysprzęgliku wysokość "brania" pedału, a w drugim jeśli bierze za wysoko, luzujesz nieco linkę.

pozdrawiam,
powodzenia!


Witam,

Troszkę mnie nie było, w końcu są wakacje. Mam zamiar zabrać się za tą 5. Wycia nie ma, tylko za każdym razem 3 wpada. Spróbuję na początek ze sprzęgłem, choć inne biegi wchodzą lux.

Pozdrawiam
_________________
Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
leon44



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 9

PostWysłany: Wto Sie 02, 2011 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mirek napisał:
Cześć leon44.
Masz taką samą hondę jak my z żoną
Jeśli chodzi o gaźnik to ja jestem w trakcie czyszczenia. (na razie tylko wymontowałem i nie mam kiedy go wyczyścić - praca, rodzina).
Czasem na benzynie gaśnie na jałowych.
Przeczyszczę i zamontuję to zobaczymy czy mu się poprawi.


Witam,

Bardzo fajnie że jest ich jeszcze trochę na "chodzie". U mnie jak pisałem wcześniej gaźnikiem zajął się pan "Bogdan" i chodzi jak złoto. Czasem jak mnie fantazja poniesie to zostawiam wszystkich na światłach. U mnie w gaźniku wszystko było zrobione po łebkach i polepione silikonem. Nie trzymał obrotów i gasł. Niestety jeszcze daleka droga do ideału. Na jesieni może blacharka, a do tej pory drobne pracki (łożysko, uszczelnienie wlewu paliwa, lusterko prawe połamane, i chyba przegub się już kończy).

Pozdrawiam i powodzenia z gaźnikiem...
_________________
Accord 1.6 EX 1984r , Accord CB3 2.0 F20A8 1992r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mirek



Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Sie 18, 2011 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odnośnie oleju do silnika.
Nie wiem czym zalana jest moja honda.
Jaki olej Proponujecie wlać (wiem że zalecany jest 10W40)
Słyszałem ze mineralny żle wpływa na japońskie silniki.
Proszę o rady
Pozdrawiam
_________________
honda accord II 1.6 hatchback 83r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pią Sie 19, 2011 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej mineralny ma niezbyt dobre właściwości smarujące ale jest obojętny dla uszczelek. Ja kupiłem minerał z wyższej póki i wydaje mi się że to jest najlepsze rozwiązanie. Oczywiście najlepiej zalać to co ma się w silniku jak się wie Rolling Eyes Półsyntetyk 10w40 jest pewnym kompromisem i też się sprawdzi. Ważne żeby nie zalać syntetyka 5w30/40/50 bo może zaszkodzić w dłuższej perspektywie mimo że właściwości smarne ma zdecydowanie najlepsze.
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pią Sie 19, 2011 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeździłem na mineralnym mobilu (15W40), na półsyntetyku, Lotosie, półsyntetyku opla, motulu 10w50. Nie zauważyłem żadnej różnicy. Pewnie dlatego, że nie robię na oleju więcej niż 2 do 3 tys. km:-)

A krzywki wałka rozrządu wycierają się tak samo jak się wycierały (3 i 4 cylinder). Jest kilka teorii na ten temat:
1. Olej. Nowe oleje mają obniżoną zawartość dodatków przeciwzużyciowych - ze względu na ochronę środowiska. Pewną wskazówką w tym zakresie jest wypowiedź właściciela Jackson Racing (guru w dziedzinie tuningu Hond; zaczynał od silników naszej generacji), który winą obarczał "nowoczesne" oleje mobil (w USA).
2. Nadmierny luz w ułożyskowaniu wałka rozrządu. Być może ma to wpływ na zbyt mocne kasowanie luzu zaworowego. To moja teoria - nie sprawdzona.
3. Wada konstrukcyjna - zbyt słabe smarowanie głowicy. To prawdopodobna przyczyna bo ten problem jest bardzo dobrze znany właścicielom motocykli marki Honda z interesującego nas okresu (silniki V4). Rozwiązaniem jest dodatkowa magistrala smarująca wypuszczona spod filtra oleju i skierowana do pokrywy zaworów. Tu zestaw:
http://www.honda-v4.com/sabmag/v4honda/oilmod-dd.html

Możliwe też, że każda z przyczyn jest w jakimś stopniu prawdziwa.

Uszczelniacze mam corteco - wymieniłem przy okazji remontu silnika 10 lat temu. Mogę wlać syntetyk i nic sie nie stanie.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Sob Sie 20, 2011 08:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A i owszem. Co by nie zalać to przy naszych przebiegach przyspieszone zużycie nastąpi po 30 latach.
Ps. HP - od kiedy masz swoją Hondziawę i jak długo się z nią bawisz?
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mirek



Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Sie 21, 2011 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli nie wypłucze uszczelek to
myślę że wleję półsyntetyk ( może castrol magnatec).
Skrzynie mam zalaną "czerwonym" i przypuszczam że dlatego cieknie z uszczelniacza przy wybieraku.
_________________
honda accord II 1.6 hatchback 83r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Reklama



Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 7379

PostWysłany: Pon Mar 22, 2021 13:20    Temat postu: Zarabiaj Online Odpowiedz z cytatem



Zobacz też :



_____________________
Katalog Stron - Dodaj stronę ZA DARMO
Darmowy Katalog Stron
Ceny akcji forum
Liczby Fibonacciego na rynku FOREX
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Pon Mar 22, 2021 13:20    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Accord Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Classic Honda Owners Club  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group