Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna Classic Honda Owners Club
Forum fanów starych Hond
 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Maglownica, Tylne hamulce i Nierówna praca przy zimnym silni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Accord
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shawn_phono3



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 27

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:48    Temat postu: Maglownica, Tylne hamulce i Nierówna praca przy zimnym silni Odpowiedz z cytatem

Tak więc występuje z pytaniami -

1* Mam luz na kierownicy, to nie drążki tylko maglownica.. Słyszałem że maglownice się skręca jeżeli robi się luz (?) jeżeli tak to mógłby ktoś napisać jak dokladnie się to robi.

2* Jak wyregulować hamulce z tyłu?? Jeszcze tam nie zaglądałem, ale mechanik mówił że okładziny itp. są w bardzo dobrym stanie, jednak trup którego kupilem od olka hamował znacznie pewniej i czuć było że tył też hamuje. W moim accordzie tył slabo hamuje a ręczny podczas jazdy nie załapie...

3* No i w końcu ostatni problem - samochód gdy jest zimny, czasem nie pracuje na wszystkich cylindrach, wymieniłem kable i świece i jest tak samo. Co może być tego przyczyną?

[Olek, jak się okazało ja mam inny aparat zaplonowy ze wzgledu na automatyczna skrzynie i kopułka jest przykręcana a nie zaczepiana, więc nie mialem mozliwosci sprawdzenia czy to jest przyczyną Wink ]
_________________
Accord 1gen. 1981r Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:48    Temat postu:

Powrót do góry
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłbym kompresję na każdym cylindrze. Chyba od tego trzeba zacząć w zabytkach jak silnik zaczyna nawalać. W samochodach z tych lat powinno byc chyba co najmniej 10,5. Po pomierze można wyeliminować najgorszą dla nas usterkę silnika lub nie Crying or Very sad Jeżeli gładź w cylindrze jest nazbyt wyrobiona to ów cylinder ma niskie ciśnienie sprężania i zaczyna pracować jak uszczelni go olej. Oczywiście iskra jest?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
shawn_phono3



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 27

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm, wątpie żeby to była wina kompresji... silnik ma przejechane 144tysiące po niemieckich drogach więc wątpie żeby to było to;) samochód jezdzi, pali bez problemu a więc iskra jest tylko ze czasami nie pracuje na wszystkich cyl. Niedlugo wymienie palec i kopułke, może to coś da.
_________________
Accord 1gen. 1981r Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KOPUŁKE I PALEC WARTO BO TANIE I ISTOTNE. CO DO PRZEBIEGU TO RACZEJ NIGDY NIE WIADOMO JAKI JEST NA PRAWDĘ Laughing
A SPR KOMPRESJI TO 10 MIN...
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mury



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 138
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja miałem to samo w swojej, nie chodził 1 cylinder jak było zimno i wilgotno, wymieniłem świece, przewody, kopułke, palec rozdzielacza i nic nie pomogło, po jakimś czasie samo przestało i odpukać jest dobrze, jeśli chodzi o hamulce to accord 2 ma regulacje, która powinna sama pracować po naciśnięciu pedału hamulca, ale po tylu latach to różnie może być, nie wiem jak jest w accordach 1
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak Very Happy
I u mnie jak było zimno i wilgotno moja Hania potrafiła gubić obroty i gasnąć albo nierówno chodzić. Wymieniłem kopułkę, palec, przewody i świece i kompresja ok i nic. Raz rozmawiałem z Wiechem z Legnicy, który na codzień jeździ Accordem 2 i powiedział: "Accordy tak maja. Po prostu nie lubia takiej pogody i nic z tym nie zrobisz"
Święte słowa. Nasze Hanki maja charakter i już Exclamation Exclamation Exclamation
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
shawn_phono3



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 27

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patrząc na stan kierownicy, wnetrza, kompletne naklejki i blacharke mysle ze jest jednak orginalny. Ok. sprawdze jeszcze ta kopułke i palec. A może wiecie jak to jest z tą maglownicą?? fajnie że accord 2 automatycznie reguluje hamulce, jednak 1 tak niestety nie ma:(, wiec jakby ktoś mógł dokładnie opisać tą czynność to byłbym wdzięczny Wink
_________________
Accord 1gen. 1981r Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 07:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O maglownicy nie napiszę, bo jeszcze tego nie robiłem - ktoś u mnie już to prawdopodobnie zrobił bo kierownica pracuje ciężko. Chyba mam to opisane w książce - ale po niemiecku. W razie czego mogę zeskanować.

Tylne hamulce (bębny) trzeba rozebrać i zastanowić się czy wymienić wszystkie wnętrzności czy tylko wyczyścić. U mnie zapiekają się zwykle dźwigienki, do których poczepione są linki ręcznego (z tyłu bębna, dźwigienka wchodzi w bęben). Ja swoje odrdzewiałem, malowałem, smarowałem i dałem przekładki z kliszy fotograficznej żeby ramiona nie przyrdzewiały do siebie.
Warto zdjąć "rodzielacz linek" (nie wiem jak to się nazywa) zamontowany na tylnej belce - dochodzi do niego linka ręcznego z kabiny i rozdziela się na dwie linki dochodzące do bębnów. Zdemontować, wyczyścić, nasmarować. O ile takie urządzenie występuje w accordzie:-)

Praca na 3 cylindry:
Też czasem z tym walczę. Ostatnio 2 dni temu. I znowu na 4 garze. U mnie pomaga wyjęcie świecy i oczyszczenie. Ale i tak ją wymienię.
Wymiana kopułłki i palca może pomóc.
Jakie świece wstawiłeś?
Najrozsądniej jest włożyć NGK BPR5ES lub odpowiednik Denso.
Pogoda ma wpływ niestety:-) Ale objawia się to raczej przygasaniem, niestabilnością wolnych obrotów. W komorze pływakowej zbiera się woda - całkiem sporo i zalewa dysze paliwowe. Warto zajrzeć i wyczyścić.
Ssanie chyba jeszcze powinno byc ustawione w pozycji zimowej.
Ważne: na pracę na zimnym silniku ma wpływ podawanie ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego.
Aparaty zapłonowe są zamienne, przynajmniej mechanicznie. Jeździłem na obu typach. Dla automatów podejrzewam tylko, że inna może być charakterystyka wyprzedzenia zapłonu.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 290
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie tylne hamulce trzeba w Accordzie I regulować i to dość często, jeśli się chce mieć dobry ręczny (w miarę dobry, nigdy to nie będzie żyleta raczej, ale da się). Taka przypadłość, że nie włożyli samoregulatorów (nawet Trabant je miał!!) - śmiesznostka. Robi się to tak: zdejmujesz tylne koło (po podniesieniu auta), albo wjeżdżasz na kanał. Na kołach jak stoi bez kanału musiałbyś się wczołgać pod auto, a wtedy nie będziesz mógł się ruszyć Razz Regulator jest w dolnej części tarczy kotwicznej, od wewnętrznej strony. Czworokątną sztycę do kręcenia osłaniać powinna gumka (warto nie zgubić). Kręć w kierunku wskazówek zegara - klucz 7mm o ile pamiętam, płaski, nie oczkowy (to kwadrat jest to coś), ale to tylko w przypadku jeśli jakimś cudem regulator dobrze działa, inaczej tylko ześlizgasz sobie ten kwadrat. Lepiej wziąć klucz morse'a i dobrze zacisnąć. Kręcenie chodzi z wyraźnymi przeskokami - raz jest lżej, a potem ciężej (to przeskakują kolejne ząbki). Ustaw tak, żeby tylne koło po zaciągnięciu i odpuszczeniu ręcznego, oraz po wciśnięciu hamulca i odpuszczeniu dało się kręcić ręką, ale żeby minimalnie tarły szczęki - dotrą się szybko (jakieś 300km), a oddali Ci to kolejną regulację i będziesz miał naprawdę dobry ręczny. Drugie koło tak samo.

Brzmi może skomplikowanie, ale jest banalne i trzeba robić to co około 7000km - pewnie jeszcze zależy jakie kto ma szczęki. (w mojej byłej szarej Hondzie masz jeszcze dobre regulatory, jakbyś w swojej miał zapieczone na amen, to po prostu zamień)
_________________
1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
kaziu



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 88
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Kwi 11, 2008 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja z tego co wiem ma inne hamulce z tyłu niz wszyscy bo nie moge dostac szęk i mam samoregulatory które lubia sie zapiekać a ważną rzecza jest ten dynks który rozdziela linki na koła musi działas lekko i delikatnie wtedy wszystko będzie oki i rozpieraki wyciągnąć oklepać rozruszać i nasmarować najlepiej ceramicznym smarem i będzie oki. Jak to wszystko zrobiłem i okleiłem szczęki to zakręty brałem bokiem hehhe więc musi działać.
_________________
THE POWER OF DREAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
shawn_phono3



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 27

PostWysłany: Pią Kwi 25, 2008 11:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Heh... w dalszym ciągu mam problem z pracą przy zimnym silniku. Kiedy odpalam samochód nie pracuje na wszystkich cyl, mimo to że już jest rozgrzany bo wskazówka już się troche przesunela. Auto musi popracować dobre pare chwil, i mocno dać mu gazu żeby zaczął pracować na wszystkich garach. Kiedy auto troche pochodzi - znaczy zrobi pare kilometrów chodzi równiutko i nie ma z nim żadnych problemów, jednak ostatnio hondzia stała tydzien i zauważyłem że teraz auto kiedy teoretycznie jest rozgrzane i pracuje na wszystkich cyl. to czasami chodzi nie równo, a bez ssania potrafi zgasnąć. Dodam że fura jest po regulacji zaworów, zaplonu i gaźnika. Może to wina cewki, albo wody w zbiorniku (dolać dentaturatu?) ? Poza tym ostatniio zauważyłem zapowietrzający się zbiornik paliwa - o co chodzi??
_________________
Accord 1gen. 1981r Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pią Kwi 25, 2008 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Sprawdź czy problem pojawia się na tej samej świecy. Jeśli tak to do wymiany świeca albo przewód. Sprawdź szczeliny świec. Jakie to są świece?
2. Wyczyść/wyskrob styki wewnątrz kopułki.
3. Denaturatu nie używaj. Lepsze sa preparaty specjalnie do tego przeznaczone - koszt około 10 zł. Dawkowanie na opakowaniu. Trzeba przejechać na tym kilkadziesiąt kilometrów. Zbiornik paliwa powinien byc zalany zawsze co najmniej do połowy.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
shawn_phono3



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 27

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj sprawdzilem który cylinder nie pracuje - trzeci. Wyjąłem świece i są mocno przydymione, ich oznaczenie to BPR6E i są nowe. Wyjąłem świece z silnika z hondy olka z oznaczniem BPR6ES i wkręciłem tą świece w ten cylinder. Jak ręką odjął, nie ma żadnego problemu z rozruchem, więc to wina wadliwej świecy..
_________________
Accord 1gen. 1981r Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 290
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie taka Olka Honda zła na jaką wygląda Cool Świece ważna rzecz, ale chyba nam nie przyszło do głowy że tego nie sprawdziłeś, każdy szukał bardziej złożonego rozwiązania Rolling Eyes Tyle że to może nie rozwiązać problemu, bo jak sam pisałeś na początku - sam wymieniałeś świece, były nowe. Skontroluj tą moją czy jej stan też się nie pogarsza z czasem.
_________________
1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
frezja



Dołączył: 03 Paź 2019
Posty: 235

PostWysłany: Pią Paź 29, 2021 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę, że niektórzy z was potrzebują też wsparcia w zakresie regeneracji maglownicy. Skoro tak, to możecie tutaj zgłosić się do http://maglownicekatowice.supermechanik.pl/ - tam znajdziecie odpowiednich specjalistów w tym zakresie w danym rejonie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kaja9



Dołączył: 08 Paź 2023
Posty: 1

PostWysłany: Nie Paź 08, 2023 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koło łańcuchowe są bardzo przydatne, gdyż są to element przekładni łańcuchowej w postaci koła z uzębieniem przystosowanym do współpracy z łańcuchem.
_________________
koła łańcuchowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Nie Paź 08, 2023 10:23    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Accord Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Classic Honda Owners Club  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group