Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goodman
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 12:49 Temat postu: Problem z Aerodeckiem z 89r. |
|
|
Witam, mam Accorda Aerodecka CA5, A20A3 z 89r i taki problem. Silnik chodzi jak "traktor" tak do 2,5- 3 tys obrotów, powyżej płynnie przyśpiesza. Tak samo się dzieje na benzynie i na gazie. Co to może powodować i jak to naprawić?
Jako że jestem początkującym kierowcą proszę o proste wytłumaczenie:)
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
Reklama
|
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 12:49 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mury
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 138 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 17:32 Temat postu: |
|
|
a czy do tych 3 tys auto przerywa i jest słabsze, czy dzieje się tak zawsze jak zwalniasz i spadną obroty, czy tylko na początku? |
|
Powrót do góry |
|
 |
goodman
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:05 Temat postu: |
|
|
Tak, do tych 3 tys przerywa i tylko na początku |
|
Powrót do góry |
|
 |
mury
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 138 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:57 Temat postu: |
|
|
sprawdź świece, przewody wysokkiego napięcia |
|
Powrót do góry |
|
 |
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 21:03 Temat postu: |
|
|
Hej, ja też mam Aero z tym samym silnikiem, na wtrysku. Powodów może być sporo, więc jeśli piszesz że jesteś początkującym kierowcą, najrozsądniej będzie... po prostu wziąć auto do mechanika - polecam takich prywatnych, albo małe i stare zakłady, zamiast jakichś przymarketowych stacji napraw.
Musiałbyś dokładniej opisać objawy, może mój Haynes (podręcznik) coś będzie pomocny. Napisz czy tak się dzieje tylko na zimno, czy są problemy z odpalaniem na zimno i na ciepło, czy na wolnych obrotach pracuje też "jak traktor", ale czy są stabilne. Może złe ustawienie zapłonu, albo to co powiedzieli poprzednicy - raczej obstawiałbym coś z elektryką wysokiego napięcia: cewka, przewody, świece to pierwsze co trzeba sprawdzić, jeśli masz co do nich wątpliwości, to i tak musisz je wymienić żeby jakikolwiek mechanik chciał się brać za dalszą diagnostykę. (jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego i palec rozdzielacza sprawdź) _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
goodman
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:21 Temat postu: |
|
|
No właśnie na zimno tuż po odpaleniu działa bez zarzutu. Dopiero po kilku postojach na światłach zaczyna przerywac i ciężej chodzic. Tak jest tylko po ruszeniu i dojsciu do około 3 tys obrotów. Powyżej zaczyna od razu plynnie przyspieszac. Teraz z tego co sobie przypominam jak jade stałą predkoscia np na 3 czy 4 biegu to tez tak pyrka. No ale najgorzej jest jak ruszam spod świateł, patrzą się wszyscy na ulicy jakbym miał Forda Mustanga z lat 70-tych. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 23:19 Temat postu: |
|
|
Cytat: | patrzą się wszyscy na ulicy jakbym miał Forda Mustanga z lat 70-tych | - to chyba z szacunkiem i zazdrością? Chociaż wolałbym Stanga z lat 60-tych...
Tak czy inaczej, najłatwiej będzie jak Twoje auto samo Ci powie co mu dolega - zczytaj kod błędu (błyskająca lampka w komputerze pod fotelem kierowcy) - odczytujesz po włączeniu zapłonu, bez uruchamiania silnika. Kody błędów mam jakby co. _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
goodman
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 21:25 Temat postu: |
|
|
To chyba przewody, widze iskre świeca-silnik. Mam jeszcze jedno pytanie. Jak odpowietrza sie chlodnice w aerodecku? A z tym komputerem pod fotelem kierowcy to mnie zaskoczyles. Sprawdze to dzisiaj |
|
Powrót do góry |
|
 |
goodman
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 13:01 Temat postu: |
|
|
dobra zmienilem swiece, kable i termostat i działa znakomicie, niebo a ziemia. Mam pytanie, gdzie w Aerodecku jest pompa wody. Ma ktoś może dokumentację techniczną Aerodecka CA5 A20A3 ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 00:56 Temat postu: |
|
|
http://www.pauldesign.ru/honda/shopmanual/
Lub stąd O linkach które podał HP_79 nawet nie wiedziałem - dzięki!!! _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 19:50 Temat postu: |
|
|
Ja też nie wiedziałem, znalazłem je szukając tego, który Ty podałeś _________________ Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-) |
|
Powrót do góry |
|
 |
goodman
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 17:24 Temat postu: problem z odpalaniem |
|
|
Znalazlem problem, okazalo sie ze to mala rurka gumowa sparciała i i miala dziure i stamtad byl ten wyciek. Ale bardzo ciezko bylo sie do niej dostac i ja wyjac kombinerkami bo byla z tylu silnika. Ale wymienilem i smiga! Nie wiem czy wspominalem ale mialem wyciek z ukladu chlodzacego i mechanik mi powiedzial ze to uszczelka pod glowica i ze lepiej zebym sprzedal auto bo to bedzie mnie slono kosztowac:)
Mam jeszcze jeden mały problem. Otóż ciężko mi zapala. Dziwne bo w zimie czasem za pierwszym razem a od niedawna coraz gorzej. Zapala za trzecim razem ale dopiero po 10 - 15 sekundach. I to raczej nie wina rozrusznika. Od razu mowie ze swiece sa nowe(zreszta stare tez mialy dobry kolor) i kable wysokiego napiecia.
Ostatnio zmieniony przez goodman dnia Czw Kwi 23, 2009 17:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 17:32 Temat postu: |
|
|
najprostsze i najtansze co na poczatek mozesz zrobic to sprawdzic czy nie masz wody w paliwie, czesto sie tworzy po zimie zwlaszcza jesli sie duzo jezdzi i stawia go z... raczej pustym niz pelnym bakiem (regularna dolegliwosc studentow i jezdzacych na gazie i nie bardzo wtedy chce zapalic chociaz jak zapali to juz jest OK. Nalej setke czy nawet 200ml denaturatu i 10l benzyny (najpierw denaturat), pomoze na pewno o ile to ten problem, a jak nie to i tak nie zaszkodzi. Zajrzalbym tez do filtra powietrza zanim zaczniesz podejrzewac inne rzeczy. _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
goodman
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 17:35 Temat postu: |
|
|
Filtr powietrza czyscilem. Mam instalacje gazową ale odpalam zawsze na benzynie ktorej faktycznie mam zawsze minimum:) |
|
Powrót do góry |
|
 |
jacek
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw Gru 10, 2009 19:59 Temat postu: |
|
|
witam kolęgę goodman znamy się z innego forum chciałem od ciebie kupić auto na dawcę ale widzę że ogarniasz temat _________________ Honda Accord Aerodeck EX 1989 |
|
Powrót do góry |
|
 |
żabacia
Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 198
|
Wysłany: Pią Paź 06, 2023 10:05 Temat postu: |
|
|
Wiecie, jak macie problem z autem zawsze możecie skorzystać z pomocy mobilnego serwisu https://holowaniekrakow.pl/mobilny-mechanik-krakow/ . Zatem nie musicie nawet nigdzie jechać, lecz oni przyjadą do was i zdiagnozują problem, a potem podejmową się naprawy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
ulak77
Dołączył: 23 Lis 2023 Posty: 1
|
Wysłany: Czw Lis 23, 2023 18:56 Temat postu: |
|
|
Mechanik jest bardzo przydatny, szczególnie w sytuacji kiedy psuje nam się pojazd mechaniczny typu samochód. Pierwsze co sprawdzamy czy nasze auto jest ubezpieczone w salonie i salon może ponieść szkody pieniężne. _________________ salon skody sosnowiec |
|
Powrót do góry |
|
 |
Reklama
|
Wysłany: Czw Lis 23, 2023 18:56 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|