Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna Classic Honda Owners Club
Forum fanów starych Hond
 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witam ze Swarzędza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Prelude
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Apollo



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Sob Sie 27, 2011 09:47    Temat postu: Witam ze Swarzędza Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich serdecznie!
Na co dzień jestem użytkownikiem forum Prelude Team Poland.
Na Waszym forum zarejestrowałem się głównie z powodów handlowych, ale oczywiście mam nadzieję na wymianę informacji dot. preludki.
Z preludkami mam do czynienia od wielu lat, Igeny miałem dwie - jedna już na złomie, druga jest w trakcie przeróbek.
Pierwszą moją Prelude była jednak Vgen, którą już sprzedałem.

Pozdrawiam
Apollo



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Reklama






Wysłany: Sob Sie 27, 2011 09:47    Temat postu:

Powrót do góry
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pon Sie 29, 2011 07:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj w naszym malutkim świecie:-)

Czy H22 jest cięższy od EL 1600?
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Apollo



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Pon Sie 29, 2011 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HP`79 napisał:
Witaj w naszym malutkim świecie:-)

Malutki ale elitarny Laughing

HP`79 napisał:
Czy H22 jest cięższy od EL 1600?

Moje bicepsy i grzbiet potwierdzają że tak, w końcu jest sporo większy.
Chociaż żeliwny blok przy EL zmniejsza ewentualną różnicę.
Po zakończeniu modów (dopiero w przyszłym roku), na pewno przejadę się gdzieś na dużą wagę i zważę całe auto. Wtedy zobaczymy jaka jest różnica do oryginału - sam jestem ciekaw.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 08:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W pytaniu o wagę H22 chodziło mi o obciążenie przodu i związaną z tym "sterowalność" na zakrętach.
O ile pamiętam EL waży 180 kg. Jeśli mam to w książce serwisowej to sprawdzę.
Być może trzeba pomyśleć nad usztywnieniem przedniego zawieszenia.

Możliwości:
1. Rozpórka górna i dolna. Proste do wykonania. Ja odczułem różnicę.
2. Usztywnienie amortyzatorów. Są rozbieralne. U siebie wlałem olej amortyzatorowy 30W - zrobiło się bardzo sztywno. Przy dużym mrozie wrażenie jest takie jakbym zaspawał zawieszenie:-)
3. Do kupienia są wzmocnione stabilizatory przód/tył. Robi je firma addco (chyba z Australii). Cena: około 150 USD/szt (bez kosztów przesyłki).
4. Temat o sprężynach:
http://www.preludepower.com/forums/showthread.php?p=1450785
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Apollo



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście spodziewam się że auto będzie bardziej podsterowne,
szczególnie, że tył jest dość lekki (dlatego aku pójdzie do tyłu).
Wszystkie wymienione przez Ciebie elementy naturalnie są brane pod uwagę:

- amortyzatory tak jak napisałeś
(fajnie że to przerabiałeś, będę miał odniesienie co do gęstości oleju)
- rozpórki oczywiście będą + ogólne wzmocnienie przodu w okolicach mocowań silnika
-sprężyny i stabilizatory zrobi dla mnie firma którą mam pod ręką w Poznaniu
- Hamulce jak wiesz mam już ogarnięte

Jeśli chodzi o przedni stabilizator, to jest jeszcze opcja rozdzielenia jego
funkcji na odrębne drążki reakcyjne, zamocowane na sztywno do przedniej
belki i pod ścianą grodziową stabilizator od jakiegoś szybkiego cifa.

Elementy zawieszenia planuję modyfikować jak auto wyjedzie z
garażu o własnych siłach. Na drodze dopiero przekonam się co przerobić i
w jakim stopniu (jak usztywnić, ile obniżyć itd.). Spodziewam się, że
minie sporo czasu zanim auto będzie w miarę poprawnie zachowywać się na drodze.

EDIT:
poszperałem trochę po forach i znalazłem jakieś nieoficjalne dane
140kg- goły
175kg- kompletny (ze skrzynią)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Olek



Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 290
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to niezła będzie różnica, chociaż sam bym się czymś takim mimo wszystko przejechał Razz

Silnik EL bez skrzyni można przenieść w 2 osoby (jednak żeliwny blok...), skrzynię samą można chwycić za otwór po wykręconym rozruszniku i przenieść samemu, nie wiem ile ważą ale sam ten opis świadczy o tym, że raczej niewiele. AT trochę cięższy.
_________________
1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
hadriya9091



Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 1

PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo spółdzielni ......
_________________
H@driya
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Manuuuu



Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hadriya9091 napisał:
bardzo spółdzielni ......


o co Ci chodzi? nie rozumiem Very Happy
_________________
piece kominkowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bonyy



Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 3

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 01:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyznam szczerze, robi wrażenie! Smile
_________________
A moĹźe transport pianin warszawa? Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Pon Lut 04, 2013 01:23    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Prelude Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Classic Honda Owners Club  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group