Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Pon Cze 19, 2006 07:55 Temat postu: sworznie wahaczy |
|
|
Witam!
Czy ktoś wymieniał sworznie wahaczy w Preludzie?
Orginalne są zamontowane na stałe ale od czego szlifierka kątowa i migomat
Temat jest znany i wałkowany na innych forach hondowych (np. Prelude IV gen) ale dotyczy młodszych roczników.
Chodzi mi o informacje od jakiego innego samochodu pasowałyby sworznie do I gen.
Będę jeszcze pytał w zaprzyjaźnionym sklepie - sprzedawca ma podobno katalog ze zwymiarowanymi główkami sworzni i jest chętny do pomocy. Dam mu na wzór kawałek żelastwa bo sobie odgrzebałem na złomie.
Dlaczego nie kupię nowych wahaczy?
Bo mam założone takie z JC (112 zł/szt.).
Pierwsze objawy zużycia pojawiły sie po około 2.000 km. Teraz, po około 5.000 km. wytłuczone są na maksa. Dają metaliczny odłos na dziurach w asfalcie i znosi samochód na koleinach.
Marcin _________________ Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-) |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon Cze 19, 2006 07:55 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuba_Prelude
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Cze 19, 2006 16:23 Temat postu: |
|
|
heja
ja nie mialem okazji jeszcze sie w te rejony zapuszczać wiec ci nie podpowiem _________________ HONDA PRELUDE - VIRTUOSO PERFORMANCE
Honda Prelude I '81
dawca poszedl w dobre rece |
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Cze 20, 2006 13:10 Temat postu: |
|
|
Kurde, a ja zalozylem jeden taki wahacz z JC wlasnie za 112zl i...tylko czekam teraz skoro tak mowisz - jak na szpilkach - kiedy mi zacznie stukac. Juz z 1000 chyba przejechalem od zmiany. Ech... JC to gowno - koncowki drazkow gowniane (gumy mi sparcialy po roku), uszczelki maja gowniane (od dekla zaworow cieknie zawsze), wahacze gowniane... jednym slowem nie ma co sie podniecac ze JC jeszcze cos tam produkuje skoro to takie gowna. _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
|
|
Powrót do góry |
|
|
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Wto Cze 20, 2006 13:54 Temat postu: |
|
|
Chyba szyscy, którzy mieli uszczelkę pokrywy zaworów z JC narzekają. Ja też mam taką. Do tej pory kleiłem ją na silikon silnikowy (ze 3 razy) bo i tak bez sensu było kupować nową.
Teraz tylko patrzę jak zacznie cieknąć bo w tym tygodniu ustawiałem zawory i włożyłem uszczelkę bez klejenia.
Marcin _________________ Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-) |
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Cze 20, 2006 21:36 Temat postu: |
|
|
No to jakiej uszczelki uzyc? Jest w ogole jakis wybor, mozna kupic oryginalna Hondy? Pierwszej generacji w ogole nie mial facet w katalogu komputerowym ale za to chyba juz druga byla (nie jestem pewny, moze ktos z II gen wie?) - a przeciez uszczelka ta sama. Ja mam przed soba wlasnie ustawianie zaworow i wymiane dekla na swierzo odmalowany proszkowo... nie chce zeby cieklo!!! _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
|
|
Powrót do góry |
|
|
HP`79
Dołączył: 17 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Sro Cze 21, 2006 06:40 Temat postu: |
|
|
Uszczelka w accoprdzie II gen jest taka sama pod warunkiem, że mówimy o silniku 8V EL.
Jeśli masz uszczelkę w dobrym stanie, tzn. nie jest sparciała, pęknięta i bardzo sztywna to przyklej ją na silikon do składania silników. Jak zrobisz dobrze to nie będzie ciekło.
Ja smaruję cienko wszystkie przylegające powierzchnie (paluchem:-) - po uprzednim dokładnym odtłuszczeniu.
Klejenie jest o tyle kłopotliwe, że przed kolejnym złożeniem trzeba dokładnie oczyścić głowicę , uszczelkę i pokrywę zaworów z pozostałości silikonu. Zabrało mi to ostatnio 2 godziny. Wspomagałem sie benzyną ekstrakcyjną. Są pewnie jakieś inne, lepsze specyfiki pozwalające skrócić ten czas.
P.S.
1. Strasznie się namordowałem tłumacząc z niemieckiego instrukcję ustawiania zaworów. Dobrze, że chociaż mam rysunki w książce:-)
2. Jak już zdejmiesz pokrywę zaworów to obejrzyj krzywki na wałku rozrządu dla 3 i 4 cylindra (to te od strony aparatu zapłonowego) - lubią się wycierać.
Marcin _________________ Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-) |
|
Powrót do góry |
|
|
Olek
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Cze 21, 2006 10:27 Temat postu: |
|
|
No wiem wlasnie ze mozna na starej uszczelce, ale chetnie bym kupil nowa zeby moc ja zlozyc bez silikonu. Szlag mnie zawsze trafia z silikonem, nie lubie go uzywac. Wiem ze sie wycieraja krzywki, u mnie tez tak bylo w poprzedniej Hondzie i w kazdym innym silniku EL ktory rozebralem - chyba kiepskie smarowanie jest w tym miejscu.
Chyba dzis przejade sie do dealera Hondy z serwisem i zapytam o ta uszczelke... _________________ 1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 7379
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 7379
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz9797
Dołączył: 21 Lut 2021 Posty: 4
|
Wysłany: Sro Kwi 14, 2021 22:39 Temat postu: |
|
|
Poco tak kombinowac, ja nie lubie druciarstwa ide i zamawiam taki jak ma byc nie kombinuje od czego by tu spasowac to nie czasy PRL dzis w sklepach wszysto jest _________________ Całodobowa
Pomoc Drogowa Mysłowice kraj i zagranica |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro Kwi 14, 2021 22:39 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|