Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna Classic Honda Owners Club
Forum fanów starych Hond
 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

hamulce
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Accord
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 06:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie powinno być problemów z dostępnością panewek. Możesz spytać w Hipol`u, może będą mieli coś lepszego niż JC.
Jeszcze jakiś rok temu widziałem w katalogach panewki w rozmiarze standard i ze trzy nadwymiary. Problem w tym, że Honda stosowała chyba trzy rozmiary panewek standard:-) Oznaczone kolorami.

To na pewno panewka? Mnie się też zdawało, że u mnie stukają a okazało się, że uboga mieszanka.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Pią Cze 20, 2008 06:45    Temat postu:

Powrót do góry
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tal\k. Jak tylko postawie ją na koła to pojade do gaźnikowca i zobaczymy. Mam nadzieje, że to nie panewka Laughing Nie jestem pewien ale czy równe cisnienie w każdym cylindrze (jednakowe 10,5 ) nie potwierdza i dobrego stanu panewe?
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 09:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciśnienie w cylindrach nie potwierdzi dobrego stanu panewek. Co najwyżej pierścieni tłokowych.

Spróbój wykonać czynności jakie opisałem w poście o regeneracji gaźnika:
http://classichonda.phorum.pl/viewtopic.php?t=176
żeby wyeliminować ewentualne nadmierne przyspieszenie zapłonu i zubożenie mieszanki.

Obejrzałbym też wałek rozrządu na 3 i 4 cylindrze. Lubią się wycierać krzywki i zawory klepią (odłosy klepiących zaworów powinien odróżnić od panewek każdy mechanik).

Sprawdziłbym też olej - poziom i lepkość. Jeśli dostało się dużo benzyny (krótkie trasy na ssaniu) to będzie za rzadki. O uszkodzeniach pompy olejowej nie słyszałem ale może warto rozebrać i obejrzeć.
A kontrolka oleju ścieci się?
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie Sty 24, 2010 16:31    Temat postu: pompa h-cowa Odpowiedz z cytatem

Cicho na forum więc na siłę coś napiszę Laughing
Ktoś kiedyś szukał pompy h-cowej nowej (pomijając, że są 2 lub trzy rodzaje). Bo mi po przekątej pp i tl koło nie hamuje. Czyli albo rozdzielacz albo pompa. Question
Aby do wiosny. Wczoraj po 3 tygodniach postoju na dworze bez odpalania(mróz do -20 stopni) wlałem do gaźnika trochę paliwa, naładowałem akumulator i od razu zagadała. przez 20 sek jak traktor a potem jak zegarek Razz
A dzisiaj pod blokiem sąsiad palił Toyotę Avena diesel 2005 i chęłtał ze 20 sek na rozruszniku a potem jeszcze jak ursus przez kolejne 20 sek i czarna chmura...nie ma jak japońska benzyna Laughing
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pon Sty 25, 2010 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, czy już o tym pisalem, ale ja w czasie mrozów odpalam tak:
1. Akumulator przynoszę cieplutki z domu Very Happy
2. Odpinam cewkę zapłonową.
3. Kręcę rozrusznikiem np. 2 x po 20 sek. żeby rozprowadzić olej. Dobrze jest jeśli przy kręceniu zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju. Wciskam przy tym sprzęgło, żeby rozrusznik miał lżej. Nie wyciągam ssania i nie dotykam pedału gazu, żeby nie zalać silnika.
4. Podłaczam cewkę zapłonową i przekręcam kluczyk kilkakrotnie w II pozycję (mam przepiętą pompę paliwa, żeby działała już w II poz.). W ten sposób uzupełniam paliwem komorę pływakową bez kręcenia rozrusznikiem (przydaje się po dłuższym postoju).
5. Wyciągam ssanie i odpalam, czasem pomagając sobie pedałem gazu.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 20:40    Temat postu: hamulce Odpowiedz z cytatem

2x20 sek to katowanie rozrusznika moim zdaniem a olej gęsty i tak się nie rozprowadzi tylko powierzchownie pochlapie.
ale przyznam, że twoja procedura odpalania Hanki ma sens Laughing Dzisiaj w pracy zrobiliśmy doświadczenie:
1. Do dwóch jednorazowych kubków wlaliśmy olej 5w30 i 15w40.
2. Po 6 godzinach na 15 stopniowym mrozie zauważyliśmy: 15W40 tak bardzo zgęstniał (orginalny olej Toyoty) że zachowywał się jak galareta podcza gdy 5W30 zgęstniał nieznacznie.
Żeby było mało dwa auta (diesle) z tym samym silnikiem i na dwóch takich olejach odpały zupełnie inaczej. Ten na 15w40 potrzebował 2 razy więcej czasu. Silnik stawiał większe opory aż wolniej kręcił rozrusznik.
Po zmianie oleju na 5w30 różnica była na prawdę zauważalna:)
Taaaaaka ciekawostka Rolling Eyes
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mury



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 138
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ja ze swoją staruszką nie miałem problemów z odpalaniem. Pamiętam taką zimę (podobną do tej ale więcej śniegu było) gdzie wszyscy sąsiedzi wyciągali rano aku do ładowania, albo nie mogli wyjechać z zawalonego śniegiem parkingu. A ja zakręciłem 2 razy i pali, a potem jedynka i przebiłem się nawet przez zaspę po pługu. A teraz trzeba uważać żeby zderzaka nie urwać na jakiejś zaspie. Zacząłem żałować że sprzedałem swoje maleństwo, bo za takie pieniądze to mogła nawet stać pod chmurką. Zastanawiam się nawet nad odkupieniem, jak bym tylko wiedział gdzie ona jest.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 290
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dobra, a wracając do ogólnie tu zatytułowanego tematu hamulców...

W związku z coraz mniejszą dostępnością bębnów hamulcowych Rolling Eyes, z radością oznajmiam, że na http://www.samli.pl/ mają i to również BREMBO w cenie 98zl/szt.

I to NIE jest reklama Razz
_________________
1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie Kwi 17, 2011 21:03    Temat postu: Przednie tarcze Odpowiedz z cytatem

Chłopaki mam pytanie. Musze wymienić przednie tarcze i nie powinno być z tym problemu bo tarcz już się trochę nawymieniałem ale;
- otarło mi się o uszy, że w Accordeonie I są one częścią łożyska i można je wymienić tylko z łożyskami.
Czy to prawda?
Czy są przy wymianie jakieś utrudnienia?
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HP`79



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 07:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, mnie też się otarłoSmile
Ale to dotyczyło accorda IV gen (zapewne i V gen).

Łożysko jest wciskane w zwrotnicę (nie ma nic wspólnego z tarczą).

Wymieniałem tarcze. Nie pamietam jakichś wielkich trudności.
_________________
Prelude 1979 r.
Alf powiedział: Jeśli nie mogę czegoś naprawić to znaczy, że to nie jest zepsute:-)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uff...Dzięki. V też mam ale na szczęście tarcze są okej. No to wymieniam Smile
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Olek



Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 290
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej, nie to może że są częścią łożyska i trzeba wymieniać łożysko przy wymianie tarczy, tylko po prostu tarcza kotwiczna koła (czy też piasta raczej może po prostu) jest na zewnątrz, a tarcza wewnątrz, odwrotnie niż w większości aut, więc piastę trzeba najpierw odkręcić od starej tarczy i delikatnie zdjąć. Delikatnie dlatego, że odsłonimy łożysko i żeby nie nasypać tam syfu, rdzy itp., ale schodzi łatwo - trzeba najwyżej śrubokrętem popodważać równomiernie ze wszystkich stron. Zakładamy nową tarczę, sprawdzamy, czye nie ma syfów w łożysku zewnętrznym, ani na osi ewentualnie dodajemy smaru i przykręcamy. POWODZENIA! Wink
_________________
1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pią Kwi 22, 2011 15:23    Temat postu: hamulce Odpowiedz z cytatem

Czołem.
I tak wczoraj o 21.00 zacząłem wymienić tarcze hamulcowe. Począwszy od tej prawej. Odkręciłem nakrętkę zabezpieczającą półosi, żeby potem się z tym nie męczyć. Ze zdjęciem zacisku i jarzma hamulcowego nie było kłopotów tak jak ze śrubami piasty. Problem zaczął się kiedy chciałem zdemontować piastę. Śrubokręty to za mało. Wziąłem łyżki i metodą siłowa podpierałem z każdej strony przez około 2.5 godziny milimetr po milimetrze. I tak udało mi się zdemontować piastę i wyjąć tarcze około północy. Umyłem łożysko, nasmarowałem i dzisiaj zacznę składać to do kupy mam nadzieję że z powodzeniem. I została jeszcze druga strona
Twisted Evil
Nie jestem może starym wyjadaczem ale trochę tarcz w różnych autach się nawymieniałem i z całą odpowiedzialnością stwierdzam, ze bardziej głupiego rozwiązania nie widziałem. Totalne debilstwo Exclamation
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Olek



Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 290
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Kwi 22, 2011 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgoda w pełni - nie widzę żadnych praktycznych zalet takiego rozwiązania, jest to gUpie Wink Ale może i tak lepiej niż w Citroenie DS, albo innych zabytkach gdzie masz tarcze przy skrzyni lub przy dyferencjale... wtedy bez kanału byś ich nie wymienił. Nie martw się, jak teraz wszystko złożysz na świeżym smarze, popryskasz miedzią na stykach metali itp. to następne ściąganie piasty pójdzie już zupełnie inaczej, znacznie znacznie gładziej, miałem tak za drugim razem.
_________________
1980 Accord SJ; 1981 Prelude SN; 1995 Volvo 850 2.3 T-5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie Kwi 24, 2011 18:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak- zawsze może być gorzej. A prawdopodobnie będę ściągał piasty po raz drugi bo łożyska mają znaczny luz ale nie mam teraz ni chęci ni kasy żeby się tym zając a tutaj pewnie będzie trochę pod górę. A tak z ciekawostek to nowe tarcze (założyłem tarcze Made in Poland - Mikoda) mają grubość prawie 13 mm a moje miały 7,5 o zgrozo Rolling Eyes
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mirek



Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2011 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie
Jestem w trakcie wymiany tylnych przewodów hamulcowych ( elastyczne pęknięte).
Po stronie pasażera z tyłu jest trójnik ( a raczej czwórnik ). czy ten elastyczny przewód wchodzący w ten rozgałęźnik jest wkręcany czy siedzi na stałe ? ( te miedziane odkręciłem )
Pozdrawiam
_________________
honda accord II 1.6 hatchback 83r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
soltys



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: Legnica

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2011 09:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W jedynce jak wymieniałem elastyczne przewody to jeden koniec odkręcałem przy nadkolu a drugi był zamocowany przy amortyzatorze i w niego był wkręcony miedziany. Wszystko było na zew przy nadkolu ładnie dostepne. A jak jest w dwójce - nie wiem.
_________________
HANKA ACCORD SJ 1980 R
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 i ES 1997 R
Iż-49 1956 r
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Reklama



Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 7379

PostWysłany: Nie Mar 21, 2021 11:28    Temat postu: Zarabiaj Online Odpowiedz z cytatem



Zobacz też :



_____________________
Katalog Stron - Dodaj stronę ZA DARMO - https://dobry-ebook.forumpolish.com/f8-katalog-stron
Darmowy Katalog Stron - https://zlote-mysli.forumpolish.com/f20-katalog-stron
Ceny akcji - https://zlote-mysli.forumpolish.com/t251-ceny-akcji
Liczby Fibonacciego na rynku FOREX - https://sites.google.com/site/liczbyfibonacciegonarynkuforex
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
żabacia



Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 314

PostWysłany: Wto Sie 31, 2021 14:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie jest , jak wszystko działa- nieprawdaż... Ale nie zawsze jest tak kolorowo, a hamulce też lubią się psuć. Tak się stało teraz u mnie... Ale na szczęście kolega polecił mi sprawdzony audi serwis poznań Professional Auto Service , które działa profesjonalnie i niezawodnie. Dlatego na pewno się do nich zgłoszę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ufy4e7et



Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 1

PostWysłany: Wto Wrz 07, 2021 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przegląd jest bardzo ważny.
-
Fehchem - specjalistyczne środki smarne i chemia przemysłowa
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Wto Wrz 07, 2021 12:00    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Classic Honda Owners Club Strona Główna -> Accord Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Classic Honda Owners Club  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group